• Kultura Współczesna 4/2024: AI w kulturze

Symbol: 9788379825141
30.73
szt.
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wysyłka w ciągu 24-48h
Cena przesyłki 14.99
Paczkomaty InPost 14.99
Kurier 15.99
Dostępność 5 szt.
EAN 9788379825141

Płatność AutoPay/wpłata na konto

Ostatnia dekada sukcesów w rozwoju AI wymusza na nas potrzebę przemyślenia dotychczasowych dokonań i spojrzenie w przyszłość rozwoju sztucznej inteligencji nie tylko jako technologii, ale także współczesnego fenomenu kulturowego. Czy AI studies będą osobnym kierunkiem badań, czy wpiszą się w dotychczasowe badania kulturoznawcze? Wydaje się, że działania AI są dobrze zakorzenione w dotychczasowych praktykach, jak idee awangardowe (ready mades), a romantyczny mit ludzkiej kreatywności i oryginalności jest tylko pewnym konstruktem kulturowym. Autorów numeru ciekawią narosłe wokół AI historie, narracje i praktyki, jak eye tracking, tworzenie postaci niezależnych w grach wideo, podsuwanie nam utworów muzycznych zgodnie z algorytmami. Ważną kwestią jest tak zwana etyka komputerowa i odpowiedzialność osób które stoją za tworzeniem AI. Narracje tworzone w ten sposób powinny bowiem uwzględniać różnorodność perspektyw i unikać utrwalania nierówności.

Autor:
praca zbiorowa
Wydawnictwo:
Narodowe Centrum Kultury
Rok wydania:
2024
Oprawa:
broszurowa
Stron:
184
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
  • Producenci
  • Sklep zamknięty

Przerwa techniczna.