-
Polityka informacyjna spółek giełdowych w dobie zr
Wysyłka w ciągu | 24-48h |
Cena przesyłki | 14.99 |
Dostępność | 5 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788381028455 |
EAN | 9788381028455 |
Płatność AutoPay/wpłata na konto
Tematyka monografii dotyczy szeroko pojętego raportowania (sprawozdawczości) organizacji - zarówno finansowego, jak i niefinansowego. Jej zasadniczym celem była identyfikacja współczesnych form raportowania korporacyjnego w dobie zrównoważonego rozwoju z perspektywy teorii i praktyki, wskazanie formy oraz kluczowych elementów treści raportu zintegrowanego w praktyce spółek publicznych w Polsce - stanu obecnego i ich ewolucji. Nowe formy raportowania korporacyjnego, a w szczególności tzw. raporty niefinansowe, pojawiły się, aby pomóc organizacjom przekazać informacje o tworzeniu wartości i modelu biznesowym. Mają one służyć wszystkim interesariuszom i wspomagać ich w podejmowaniu racjonalnych decyzji. W monografii omówiono współczesne wymagania informacyjne interesariuszy, formy sprawozdawczości organizacji (finansowe i niefinansowe) oraz przedstawiono wyniki badań własnych dotyczących praktyki raportowania spółek giełdowych. W szczególności omówiono raport zintegrowany, który jest obecnie uznawany za najbardziej rozwiniętą formę raportowania organizacji, integrującą informacje finansowe i niefinansowe w jednym dokumencie, którego dynamiczny rozwój obserwujemy od 2013 r., kiedy to pojawiły się Ramy koncepcyjne raportowania zintegrowanego. W monografii zaprezentowano teoretyczne podstawy raportowania zintegrowanego, przyczyny jego powstania, aspekty wdrożeniowe, elementy treści ze szczególnym uwzględnieniem modelu biznesowego oraz wyniki badań własnych autorek, dotyczących praktyki raportów zintegrowanych polskich spółek publicznych. W krajowej literaturze przedmiotu brak jest dotychczas kompleksowych badań dotyczących tej problematyki. Monografia uzupełnia dotychczasowy dorobek publikacyjny w tym obszarze na rynku polskim, wskazując zarówno podstawy teoretyczne raportowania informacji niefinansowych, jak i praktykę polskich spółek giełdowych. Publikacja z pewnością przyczyni się do dalszej popularyzacji wiedzy o sprawozdawczości niefinansowej w Polsce i może stanowić inspirację do dalszych badań nad kształtowaniem oraz rozwojem form raportowania niefinansowego.
- Producenci