-
Efekt Cantillona - czyli dlaczego pieniądz ma..
Symbol:
9788381025829
75.14
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wysyłka w ciągu | 24-48h |
Cena przesyłki | 14.99 |
Dostępność | 5 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788381025829 |
EAN | 9788381025829 |
Płatność AutoPay/wpłata na konto
Któż się nie zgodzi, że pieniądz ma znaczenie? Niestety, ekonomiści nie eksplorują dostatecznie kwestii związanych z inflacją monetarną i efektem Cantillona, czyli efektem dystrybucyjno-cenowym wynikającym z nierównomiernych zmian w podaży pieniądza oraz jego wpływem na gospodarkę. Wzrost podaży pieniądza nie wpływa w tej samej proporcji i w tym samym czasie na salda pieniężne wszystkich podmiotów gospodarczych - nowe pieniądze wprowadzane są do gospodarki poprzez określone kanały - dlatego też następuje dystrybucja dochodu oraz zmiany w strukturze relatywnych cen i produkcji.
Książka stanowi pierwsze systematyczne badanie kreacji nowych pieniędzy i kredytu w duchu pionierskiej analizy R. Cantillona. Autor pokazuje, że dla gospodarki istotny nie jest wyłącznie sam wzrost podaży pieniądza, ale także sposób, w jaki on zachodzi. Publikacja wpisuje się w aktualną dyskusję o stanie gospodarki światowej - w tym do oceny polityki pieniężnej prowadzonej przez największe banki centralne świata.
Książka napisana na podstawie rozprawy doktorskiej wyróżnionej w 2017 r. nagrodą Prezesa Rady Ministrów.
Książka stanowi pierwsze systematyczne badanie kreacji nowych pieniędzy i kredytu w duchu pionierskiej analizy R. Cantillona. Autor pokazuje, że dla gospodarki istotny nie jest wyłącznie sam wzrost podaży pieniądza, ale także sposób, w jaki on zachodzi. Publikacja wpisuje się w aktualną dyskusję o stanie gospodarki światowej - w tym do oceny polityki pieniężnej prowadzonej przez największe banki centralne świata.
Książka napisana na podstawie rozprawy doktorskiej wyróżnionej w 2017 r. nagrodą Prezesa Rady Ministrów.
Autor:
Arkadiusz Sieroń
Wydawnictwo:
CeDeWu
Rok wydania:
2022
Stron:
190
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
- Producenci