-
Koszyk jest pusty
-
x
Do bezpłatnej dostawy brakuje
-,--
Darmowa dostawa!
Suma
0,00 zł
Cena uwzględnia rabaty
0,00 zł
0
-
Koszyk jest pusty
-
x
Do bezpłatnej dostawy brakuje
-,--
Darmowa dostawa!
Suma
0,00 zł
Cena uwzględnia rabaty
-
Art in a Disrupted World: Poland 1939-1949
Symbol:
9788364177750
82.93
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
| Wysyłka w ciągu | 24-48h |
| Cena przesyłki | 14.99 |
| Dostępność |
|
| Kod kreskowy | |
| EAN | 9788364177750 |
Płatność AutoPay/wpłata na konto
W książce "Art in a Disrupted World" historyczka sztuki Agata Pietrasik przedstawia studium praktyk artystycznych, które pojawiły się w Polsce w trakcie drugiej wojny światowej. Omawia dzieła urodzonych w Polsce artystów, które powstały w obozach koncentracyjnych, gettach, na uchodźstwie oraz w następujących po wojnie latach społecznej, politycznej i kulturowej dezintegracji. Zwraca uwagę na etyczną stronę praktyki artystycznej jako metody walki o zachowanie człowieczeństwa w najbardziej nieludzkich warunkach. Przekraczając utrwalone ramy historyczne oraz tradycyjne formy narracji, zestawia rysunki, obrazy, projekty architektoniczne i wystawiennicze, a także prace literackie i teatralne po to, by na nowo opowiedzieć o życiu w Polsce w czasie okupacji.
Pisząc w sposób przystępny i eseistyczny, Pietrasik proponuje nowe spojrzenie na życie w dekadzie następującej po wybuchu drugiej wojny światowej. Omawia mniej znane projekty uznanych artystów, takich jak Marian Bogusz czy Józef Szajna, i przybliża twórczość tych, którzy jak Jadwiga Simon-Pietkiewicz nie uzyskali jeszcze należnego im miejsca w historii sztuki. Przyglądając się sztuce i artystom tego okresu dąży do uchwycenia ich autonomicznych języków artystycznych. Pyta o zdolność historii sztuki do pomieszczenia w jej dyskursie dzieł powstałych w odpowiedzi na traumatyczne doświadczenia.
Pisząc w sposób przystępny i eseistyczny, Pietrasik proponuje nowe spojrzenie na życie w dekadzie następującej po wybuchu drugiej wojny światowej. Omawia mniej znane projekty uznanych artystów, takich jak Marian Bogusz czy Józef Szajna, i przybliża twórczość tych, którzy jak Jadwiga Simon-Pietkiewicz nie uzyskali jeszcze należnego im miejsca w historii sztuki. Przyglądając się sztuce i artystom tego okresu dąży do uchwycenia ich autonomicznych języków artystycznych. Pyta o zdolność historii sztuki do pomieszczenia w jej dyskursie dzieł powstałych w odpowiedzi na traumatyczne doświadczenia.
Autor:
Agata Pietrasik
Wydawnictwo:
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Rok wydania:
2021
Oprawa:
broszurowa
Stron:
320
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
- Producenci